Home Action camera GoPro Hero 7 Silver review

GoPro Hero 7 Silver review

648
0
GoPro Hero 7 Silver

GoPro Hero 7 Silver kopen?

GoPro heeft recent hun Hero 7 serie uitgebracht, welke uit drie nieuwe actioncamera’s bestaat. We hebben het vlaggenschipmodel al besproken, de Hero 7 Black. Vandaag gaan we de 2e camera in de serie bespreken, de GoPro Hero 7 Silver. Volgens GoPro is het hun goedkoopste camera voor 4K video’s. Laten we eens een kijkje nemen wat hij zoal te bieden heeft.

Vergelijk prijzen direct bij:

Technische specificaties

• Afmetingen: 62,3 x 44,9 x 28,3 mm
  • Gewicht: 95 gram
  • Videoresoluties: 4K 30 fps, 1440p 60 fps, 1080p 60 fps
  • Bitsnelheid: 60 MB/s
  • Videostabilisatie: ja, standaard systeem (werkt tot 1080p 60 fps)
  • Modi: auto weinig licht, burst, slo-mo, TimeWarp video
  • Functies: wifi + bluetooth, geavanceerde windruis reductie, spraakcontrole, GPS, ‘Linear’ gezichtsveld
  • Scherm: 2-inch touchscherm
  • Waterbestendig tot 10 meter
  • Poorten: USB-C en microSD-kaartsleuf
  • Geheugen: microSD Class 10 en SDXC-kaarten, tot 256 GB
  • Accu: ingebouwde 1220 mAh li-ion
  • Accuduur: 100 minuten met 4K 30 fps

Ontwerp

Als je bekend bent met hoe de laatste generaties van GoPro actioncamera’s eruit zagen, dan zal de Hero 7 Silver geen verrassing voor je zijn. Zo niet, dan kunnen we je vertellen dat de camera volledig bestaat uit grijs kunststofrubber. Deze behuizing maakt het makkelijk om hem vast te houden en krast niet makkelijk. Het is een praktisch ontwerp, welke ook nog eens direct uit de doos tot 10 meter waterdicht is.

gopro silver hero 7 onder water camera action camera

Vergelijk prijzen direct bij:

Het mooie is dat GoPro dezelfde lay-out van de knoppen heeft behouden. Er zit nog steeds een aan/uit-knop aan de zijkant en opname/foto-knop bovenop. Hij is dus makkelijk om te gebruiken. Er zijn geen andere knoppen, omdat er een fantastisch 2-inch touchscherm aan de achterkant zit. Alle instellingen kunnen vanaf daar aangepast worden. Er zit geen klein lcd-scherm aan de voorkant zoals bij de Hero 7 Black. Persoonlijk missen we deze niet, omdat we hem toch nooit gebruikte.

gopro hero 7 silver kopen beste action camera

Als je naar de technische specificaties hebt gekeken, dan zal je waarschijnlijk opgevallen zijn dat de camera een ingebouwde accu heeft. Je kan dus niet de accu vervangen als deze leeg is. De camera heeft alleen een USB-C-poort en microSD-kaartsleuf. Dat is ook het enige wat je nodig hebt qua aansluitingen. Beide zijn bedekt met een klein klepje. Je moet goed opletten dat deze goed dichtzitten wanneer je in het water gaat.

Accessoires

Wat we fijn vinden aan GoPro, is dat al hun modellen gebruik kunnen maken van dezelfde accessoires. Je kan mogelijk zeggen dat andere merken meer variatie bieden, maar het aanbod aan accessoires zal meer dan voldoende zijn voor de meeste personen. In het pakket krijg je een aantal mounts.

gopro hero 7 silver accessoires

Bekijk GoPro accessoires

De platte en gebogen plakkende mounts zijn perfect voor de meeste situaties. En als je de camera ergens aan wilt bevestigen, dan koop je gewoon de benodigde mount. In het pakket vind je ook een frame en de GoPro bevestigingsadapter. Deze zijn universeel en worden gebruikt om de camera te bevestigen aan de verschillende accessoires.

De GoPro Hero 7 Silver is niet compatibel met de waterbestendige behuizingen die het bedrijf verkoopt. Als je dus op zoek bent naar een action camera die je op meer dan 10 meter diepte kan gebruiken, dan zal je de GoPro Hero 7 Black moeten kopen.

Instellingen en menu

De nieuwe Hero 7 serie actioncamera’s hebben een compleet nieuwe interface. Deze is veel gebruiksvriendelijker dan die van de vorige generaties. Als we het ergens mee moeten vergelijken, dan moet je het zien als een smartphone app. Er zijn verschillende modi en functies, waar je toegang toe kan krijgen door je vinger simpelweg over het scherm te vegen.

gopro hero 7 silver kopen action camera vergelijken

Vergelijk prijzen direct bij:

Het is niet alleen de functionaliteit die veranderd is, zelfs het algehele ontwerp is veranderd. De indicators voor de accuduur en het geheugen zijn nu gekleurd, zodat ze beter zichtbaar zijn. Het is een kleine, maar zeker noodzakelijke update. De vorige allemaal witte indicators waren lastig om af te lezen, vooral wanneer de zon op het scherm scheen.

GoPro heeft ook een portretmodus aan de interface toegevoegd. Dit zorgt ervoor dat het scherm draait op basis van hoe je de camera vasthoudt. Net als bij een smartphone. Persoonlijk zien we het nut van dit bij zo’n kleine camera niet echt. Er zullen echter ongetwijfeld mensen zijn die hier erg blij mee zijn. Voor de rest is alles nagenoeg hetzelfde gebleven. De standaard foto en video modi.

Videokwaliteit

De GoPro Hero 7 Silver is de goedkoopste 4K-camera van het bedrijf. Dit brengt echter wel beperkingen met zich mee. Ten eerste is 30 fps de maximum bij 4K, in tegenstelling tot de 60 fps bij de Hero 7 Black. Daarnaast is er geen 2,7K resolutie. In plaats daarvan kun je kiezen tussen 1440p en 1080p. Beide hebben een maximum beeldsnelheid van 60 fps. Dus ja, je kan opnemen met 4K, maar elke andere opnamemodus heeft beperkingen.gopro video editorVoor de meeste personen zal dit geen probleem zijn, want heb je echt die 240 fps tijdens het opnemen van 1080p video’s nodig? Tenzij je echt veel slo-mo video’s maakt, heb je nooit meer dan 60 fps nodig. Als dit het geval is, dan is de Hero 7 Black waarschijnlijk beter voor je. Voor de gemiddelde persoon biedt de Hero 7 Silver echter meer dan voldoende.

We zijn wel blij om te zien dat GoPro niet heeft besloten om de digitale beeldstabilisatie te verwijderen. Ja, deze is niet zo goed als de nieuwe HyperSmooth technologie, maar nog steeds degelijk en helpt een hoop. Dit stabilisatiesysteem werkt echter alleen wanneer je opneemt met 1080p. Jammer genoeg wordt 4K dus niet ondersteund.gopro action camera filmen video

Qua beeldkwaliteit hebben we een beetje gemixte meningen over de GoPro Hero 7 Silver. Ten eerste denken we niet dat de beeldkwaliteit slecht is. Als je in 4K kijkt en de video op willekeurige momenten pauzeert, dan kan je alles duidelijk zien. Er is bijna geen waas en het beeld is gewoon scherp. Het grootste probleem is echter dat de Hero 7 Silver niet goed overweg kan met zonlicht. De video ziet er dan gewoon overbelicht uit. Dit zorgt er ook voor dat de beeldkwaliteit er slechter uitziet dan eigenlijk het geval is. Hij presteert het beste in een meer neutrale omgeving.

Accuduur

Zoals aangegeven heeft de GoPro Hero 7 Silver een ingebouwde accu. Je kan deze dus niet uit de camera halen. De accu is precies hetzelfde als die van de Hero 7 Black. Dit is een beetje jammer, want het was fijn geweest als ze hem iets groter hadden gemaakt.

Videokwaliteit gopro 7

Deze accu gaat ongeveer 100 minuten mee wanneer je opneemt in 4K met 30 fps. Dit is met alle extra’s ingeschakeld, zoals GPS, wifi, etc. Al met al is dus niet slecht, maar ook niet geweldig. Je kan de accuduur verlengen door de extra’s uit te schakelen tijdens het opnemen.

Conclusie

De GoPro Hero 7 Silver is een geweldige actioncamera voor de gemiddelde gebruiker. Hij is veel goedkoper dan de Black versie en de meeste personen zullen de functies die geboden worden door dit vlaggenschipmodel nooit gebruiken.

gopro kopen hero 7 silver action camera

Als je dus niet een actioncamera wilt kopen van één van de Chinese merken, dan is de Hero 7 Silver een goede optie. Dat is volgens ons echter de enige reden. De Chinese merken bieden goedkopere actioncamera’s die een vergelijkbare bouwkwaliteit en een betere videokwaliteit hebben.

Vergelijk prijzen direct bij:

Vorig artikelVergelijking GoPro Hero 7 modellen
Volgend artikelGoPro Hero 7 White review
gopro-hero-7-silver-reviewDe GoPro Hero 7 Silver is een geweldige actioncamera voor de gemiddelde gebruiker. Hij is aanzienlijk goedkoper dan de Black, met uitgebreidere functies, maar de Silver zal voor de meeste gebruikers meer dan voldoende zijn.